Piekarnia Cukiernia Putka rozszerzyła swoją flotę samochodów dostawczych o dwa egzemplarze modelu Toyota PROACE Electric. Samochody będą zasilane energią produkowaną bezemisyjnie z paneli fotowoltaicznych umieszczonych na dachu siedziby firmy Putka.
Flota Piekarni Cukierni Putka została rozszerzona o dwie elektryczne Toyoty PROACE Electric z nadwoziem Medium. Auta te mają 4,95 m długości, a ich pojemność to 5,8 m³, co pozwala na przewiezienie 3 europalet. Pojazdy są wyposażone w bezemisyjny 136-konny silnik elektryczny i baterię o pojemności 75 kWh. Ich zasięg na jednym ładowaniu wynosi do 303 km (wg WLTP).
Zakupione pojazdy są wyposażone m.in. w automatyczną klimatyzację, system multimedialny Toyota PRO-Touch z kolorowym ekranem dotykowym 7” z obsługą Apple CarPlay™ i Android Auto™ oraz modułem nawigacji, system Smart Cargo, chłodzony schowek oraz trójfazową ładowarkę pokładową OBC 11 kW z kablem 22 kW do Wallboxa.
Mirosław Sochacki, Corporate Sales Senior Manager Toyota Central Europe, tak wypowiedział się o współpracy Toyoty z Piekarnią Cukiernią Putka:
„Bardzo nas cieszy współpraca z Piekarnią Cukiernią Putka, z którą łączy nas zaangażowanie w elektryfikację firmowych flot. Elektryczne modele z rodziny PROACE są w naszej ofercie od niedawna, ale już cieszą się rosnącą popularnością – w 2022 roku polscy klienci zamówili niemal 200 egzemplarzy, znacznie powyżej naszych prognoz. Wpisuje się to w szerszy kontekst ogromnego zainteresowania autami użytkowymi z oferty Toyota Professional”.
I dalej:
„PROACE CITY jest najpopularniejszym kompaktowym vanem na naszym rynku, a PROACE i Hilux zajmują mocne pozycje w czołówce sprzedaży w swoich segmentach. W nadchodzących latach Toyota będzie poszerzać swoją ofertę nisko- i bezemisyjnych samochodów użytkowych i liczymy na to, że przyczynią się one do dekarbonizacji transportu w takim samym stopniu jak ponad 200 tysięcy hybryd, które trafiły do tej pory do naszych polskich klientów, i ponad 20 milionów, które sprzedaliśmy na całym świecie”.
Piekarnia Cukiernia Putka od lat stara się ograniczać wpływ na środowisko i klimat. Firma wprowadziła do użytku m.in. system rekuperacji, instalację odzysku ciepła z pieców piekarniczych, zaawansowane filtry, zbiorniki na wody opadowe, wykorzystywane do podlewania oraz dwie instalacje fotowoltaiczne na dachach głównej piekarni w Jawczycach i piekarni bezglutenowej w Warszawie.
„Od momentu podjęcia decyzji przez Zarząd firmy o zainstalowaniu paneli fotowoltaicznych na dachu siedziby głównej, uruchomiłem projekt Elektromobilność w Putce. Szukaliśmy samochodów, które nie tylko będą zeroemisyjne za sprawą napędu elektrycznego, lecz także spełnią nasze oczekiwania pod względem funkcjonalności oraz zasięgów. Toyoty PROACE w pełni odpowiada na wszystkie nasze potrzeby” – podkreślał Marcin Szymanek, Zastępca Dyrektora ds. Transportu i Logistyki.
Model PROACE Electric na polskim rynku jest obecny od 2021 roku. Auto należy do gamy modeli użytkowych Toyota Professional i jest dostępne w 3 długościach nadwozia, 2 wersjach wyposażenia, z różnymi konfiguracjami drzwi oraz szeroką gamą wysokiej systemów zabudowy, objętych gwarancją Toyoty.
Nadwozie Compact ma długość 4609 mm i ma wystarczająco pojemną przestrzeń bagażową, by wstawić do niej 2 europalety. Odmiany Medium o długości 4959 mm i Long o długości 5309 mm mieszczą 3 europalety. Pojemność przestrzeni ładunkowej każdej z trzech wersji nadwozia wynosi odpowiednio do 5,1 m3, 5,8 m3 oraz 6,6 m3.
PROACE Electric jest wyposażony w bezemisyjny, elektryczny silnik o mocy 136 KM, zasilany litowo-jonową baterią o pojemności 50 kWh lub 75 kWh. W zależności od wielkości baterii, zasięg na jednym ładowaniu wynosi średnio do 303 km, a w mieście do 398 km (wg WLTP).
Elektryczny pojazd dostawczy Toyoty jest objęty 3-letnią gwarancją E-PRO bez limitu kilometrów, z dodatkową gwarancją na ładowarki oraz pomocą w razie rozładowania baterii.