28 marca 2023

Sprzedaż Toyoty C-HR sięgnęła 1 591 000 egz.

Do europejskich klientów trafiła prawie połowa z nich

Toyota C-HR na rynku jest obecna od 6 lat. W ciągu tego czasu klienci na całym świecie kupili 1 591 000 egz. tego modelu. Połowa z nich (prawie 765 000 egz.) trafiła do europejskich klientów. W Polsce sprzedano ponad 59 500 aut, w tym 49 000 hybryd.

Na rynku japońskim Toyota C-HR pojawiła się pod koniec grudnia 2016 roku. W Europie i innych regionach model ten był dostępny od początku 2017 roku. Samochód odniósł ogromny sukces, przyciągając klientów wyróżniającą się stylistyką, wydajnym napędem hybrydowym i doskonale zaprojektowanym wnętrzem. Do dziś Toyota C-HR jest jednym z najbardziej atrakcyjnych i oryginalnych crossoverów na rynku.

Łączna sprzedaż Toyoty C-HR na świecie sięgnęła 1 591 000 egz. Tylko na europejskim rynku kupiono do tej pory 764 800 egz. tego modelu, a w Polsce – ponad 59 500 egz., w tym 49 000 hybryd.

Tak doskonałe wyniki wiążą się z tym, że Toyota C-HR została zaprojektowana z myślą o wymagającym europejskim rynku. Za stylistykę odpowiadało studio Toyoty ED2 we Francji, które podjęło współpracę z ośrodkami projektowymi Toyoty na całym świecie.

Europejska centrala firmy stała się dla japońskich inżynierów źródłem wiedzy o wymaganiach europejskich klientów m.in. w kwestii właściwości jezdnych. Równie ważna była praca europejskiego zespołu specjalistów od jakości sensorycznej, który zadbał o wysoki poziom wykończenia wnętrza. W efekcie powstał samochód, który zachwycił kierowców na całym świecie i zajął miejsce na podium w konkursie World Car Design of the Year 2017.

Popularność Toyoty C-HR opiera się na kilku atutach. Obok atrakcyjnej stylistyki jest to wybór dwóch napędów hybrydowych oraz świetne właściwości jezdne. Podstawowy, 122-konny układ hybrydowy z silnikiem 1.8 wyróżnia się niskim zużyciem paliwa na poziomie od 4,8 l/100 km. Dynamiczny napęd hybrydowy z silnikiem 2.0 o łącznej mocy 184 KM rozpędza auto od 0 do 100 km/h w 8,2 s, a jego średnie zużycie paliwa wynosi od 5,3 l/100 km. Pojazd porusza się w mieście na samym silniku elektrycznym przez ponad 70% czasu jazdy.

Crossover Toyoty został zbudowany na bazie platformy TNGA-C, która charakteryzuje się sztywną konstrukcją i nisko położonym środkiem ciężkości. Dodać do tego należy precyzyjny układ kierowniczy i wielowahaczowe zawieszenie przy tylnej osi. Wszystko to zapewnia responsywne prowadzenie.

Bogate wyposażenie w standardzie i wersja GR SPORT

W Polsce Toyota C-HR jest dostępna w 4 odmianach:

  • Comfort,
  • Style,
  • Executive,
  • GR SPORT.

Już w pierwszej z nich – Comfort – znajdziemy m.in. komplet systemów bezpieczeństwa Toyota Safety Sense, system multimedialny Toyota Touch® 2 z 8-calowym ekranem dotykowym, interfejsami Android Auto™ i Apple CarPlay* oraz kamerą cofania, światła do jazdy dziennej w technologii LED, światła przeciwmgielne, automatyczną klimatyzację dwustrefową i 17" felgi aluminiowe.

Najbogatsza wersja – GR SPORT – została zainspirowana sportowymi samochodami TOYOTA GAZOO Racing. Wyróżnia ją przeprojektowane zawieszenie i układ kierowniczy, które jeszcze lepiej wykorzystują potencjał sztywnej konstrukcji TNGA. Pod względem stylistyki Toyota C-HR GR SPORT zwraca uwagę specjalnie zaprojektowanym przednim pasem z przyciemnionym wnętrzem kloszy lamp, grillem w kolorze ciemnego chromu oraz sportowym przednim spojlerem. Wersję tę można rozpoznać także po dwukolorowym nadwoziu i 19" felgach aluminiowych GR SPORT z bardziej przyczepnymi oponami Continental Premium Contact 6.

Toyota C-HR jest dostępna w 16 wariantach kolorystycznych nadwozia, w tym 7 dwukolorowych kompozycjach, które można dodatkowo urozmaicić kolorowymi nakładkami na lusterka, dolną część drzwi i obramowaniem świateł przeciwmgielnych.

* Apple CarPlay jest znakiem towarowym Apple Inc.