Redukcja emisji CO2 na poziome 1000 t rocznie
Powszechnie obecnie stosowana kabina lakiernicza jest dość duża i wymaga ręcznego nakładania farby. To proces o niskiej wydajności, który wymaga przy tym zastosowania gazu ziemnego do filtrowania powietrza oraz utrzymywania w miarę stałej temperatury w kabinie, by jakość ostatecznego produktu była jak najwyższa.
W zaprojektowanej przez Toyotę kabinie lakierniczej wykorzystuje się w pełni zautomatyzowane procesy o wysokiej wydajności. Za temperaturę i wilgotność we wnętrzu odpowiadają 4 jednostki Air Make Up Unit (AMU). Dostarczają one powietrze do kabin lakierniczych oraz pozwalają na zachowanie stałych warunków w środku.
Do kabiny lakierniczej dostarczane jest świeże powietrze. W drodze do kabiny pobiera ono energię z wymiennika ciepła. Powietrze jest uzdatniane do parametrów pracy farby, a zwłaszcza odpowiedniej temperatury i wilgotności. Te dwie funkcje są realizowane przez zintegrowaną elektryczną pompę ciepła i nawilżacz z rozpylaczem wodnym. Temperatura wynosi od 19 do 26 stopni, a wilgotność od 61% do 75%.
Warto tu też wspomnieć, że system odzyskiwania ciepła oraz pompy ciepła zasilane są prądem z farm fotowoltaicznych i farm wiatrowych. Ograniczają one przy tym zapotrzebowanie na energię elektryczną i pozwalają na rezygnację z używania gazu ziemnego. Nowa kabina lakiernicza pozwala zmniejszyć emisję C02 o 1000 t rocznie.