Toyota Motor Corporation zapowiada rewolucyjne zmiany w procesach produkcyjnych związanych z wytwarzaniem nowych typów baterii do samochodów elektrycznych oraz nowej generacji aut. Wdrożenie innowacyjnych technologii ma skutkować 20-procentowym zwiększeniem produktywności fabryk.
Toyota jest światowym liderem w produkcji samochodów osobowych i jedną z najbardziej innowacyjnych firm w przemyśle motoryzacyjnym. Od wielu lat ustanawia standardy w tej dziedzinie, czego dowodem jest wprowadzenie przełomowego zestawu technik i narzędzi zarządzania procesami zwiększającymi efektywność w produkcji pojazdów Toyota Production System.
Do roku 2028 Toyota planuje wprowadzić cztery nowe rodzaje baterii do pojazdów elektrycznych, a w 2030 roku zamierza wyprodukować aż 3,5 miliona samochodów z tym zeroemisyjnym napędem. Aż 1,7 miliona z nich będzie powstawać w nowoczesnej i innowacyjnej fabryce BEV Factory. W duchu zasady kaizen, która głosi stałe doskonalenie, Toyota wytrwale pracuje nad udoskonaleniem swoich procesów produkcyjnych, korzystając również z kreatywnych pomysłów zgłaszanych przez swoich pracowników.
Podczas warsztatów monozukuri, czyli "sztuki tworzenia rzeczy" dyrektor ds. produkcji Kazuaki Shingo ogłosił nadchodzącą rewolucję: „Chcę zmienić to, jak w przyszłości będą powstawać samochody, wykorzystując nasze najwyższe kompetencje. W pracy nad autami będziemy łączyć talenty naszych pracowników, nowoczesne technologie oraz techniki cyfrowe”.
Prezes BEV Factory Takero Kato potwierdził te słowa: „W BEV Factory chcemy zmienić przyszłość samochodów elektrycznych poprzez nową generację aut, nowe procesy produkcyjne i sam sposób naszej pracy”.