Inżynierowie Toyoty z Australii stworzyli prototyp auta dostawczego Hydrogen HIACE wyposażonego w wodorowy silnik spalinowy. Bazą tego napędu jest benzynowa jednostka V6 z Land Cruisera, która za pomocą nowatorskiego systemu bezpośredniego wtrysku została przystosowana do zasilania sprężonym wodorem.
Od lat Toyota stoi na czele innowacyjnych rozwiązań w obszarze technologii wodorowych, które już wkrótce będą odgrywać istotną rolę w rozmaitych sektorach motoryzacji i gospodarki. Marka konsekwentnie rozwija napędy oparte na wodorowych ogniwach paliwowych w celu osiągnięcia zrównoważonej mobilności bezemisyjnej. Już teraz Toyota produkuje seryjny model Mirai, a także adaptuje tę technologię do pojazdów użytkowych, co doskonale ilustruje prototypowy Hilux wyposażony w drugą generację elektrycznego napędu opartego na wodorowych ogniwach paliwowych.
Jednocześnie od 2017 roku inżynierowie marki prowadzą zaawansowane prace nad adaptacją silników spalinowych do korzystania z wodoru jako paliwa. Kolejnym etapem tych działań są intensywne testy technologii, które zaczęły się w 2021 roku przy wykorzystaniu motorsportu oraz specjalnie przygotowanej do wyścigów GR Corolli H2 Concept. Toyota zbudowała także prototypy innych pojazdów wodorowych z silnikiem spalinowym, należą do nich rajdowy GR Yaris H2 Concept oraz rodzinna Corolla Cross H2 Concept.