W pierwszej połowie 2023 roku Toyota Motor Europe (TME) umocniła swoją pozycję w regionie, zwiększając sprzedaż w porównaniu z rokiem ubiegłym o 2% – do 573 976 samochodów. Auta z napędami zelektryfikowanymi stanowiły już 71% sprzedaży. Udział TME w europejskim rynku samochodów osobowych wyniósł 6,6%, a Toyota stała się drugą najpopularniejszą marką.
Od stycznia do czerwca 2023 roku Toyota Motor Europe (TME) sprzedała 573 976 samochodów, co zapewniło marce drugą pozycję na europejskim rynku. Tak doskonały wynik to efekt rosnącego zapotrzebowania na zelektryfikowane samochody Toyoty i Lexusa. Ich sprzedaż w tym okresie wyniosła 409 506 egz. W Europie Zachodniej (w tym w Polsce) nisko- i bezemisyjne auta stanowią 77% wszystkich pojazdów, które opuściły salony obu marek. To o 1 p.p. więcej niż w tym samym okresie 2022 roku. W całej Europie udział zelektryfikowanych aut wynosi 71% sprzedaży TME, co oznacza wzrost rok do roku o 3 p.p.
Matt Harrison, prezes i COO Toyota Motor Europe, tak to podsumował:
„Klienci w Europie chcą jeździć samochodami zelektryfikowanymi i takie napędy dominują w naszej sprzedaży. Nasze podejście do redukcji emisji CO2, które opiera się na oferowaniu różnych rodzajów nisko- i bezemisyjnych technologii w szerokiej gamie aut, nie tylko odpowiada na potrzeby naszych nabywców, ale i pomaga w bezproblemowym osiąganiu europejskich norm emisji”.
Najlepiej sprzedającym się modelem w Europie w pierwszych 6 miesiącach 2023 roku był Yaris Cross będący liderem segmentu B-SUV. Od stycznia do czerwca z salonów marki wyjechało 104 564 egz. tego samochodu. Do najpopularniejszych modeli marki na Starym Kontynencie należą też:
Yaris (87 850 egz.),
Corolla (83 037 egz.),
Toyota C-HR (64 657egz.),
Aygo X (41 448 egz.),
RAV4 (38 731 egz.).
W pierwszej połowie 2023 roku salony Toyoty w Europie opuściło 380 384 auta ze zelektryfikowanymi napędami, co jest wzrostem o 4% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Najpopularniejszymi modelami z takimi napędami były:
Yaris Cross Hybrid (100 174 egz.),
Yaris Hybrid (72 965 egz.),
Toyota C-HR (64 370 egz.),
Corolla Hybrid (64 341 egz.),
RAV4 Hybrid i Plug-in Hybrid (35 354 egz.).
Zelektryfikowane samochody stanowiły w tym okresie 70% wszystkich aut sprzedanych przez markę, a w Europie Zachodniej (łącznie z Polską) – 75% całkowitej sprzedaży. W Europie Wschodniej oraz w Izraelu, Armenii, Azerbejdżanie, Gruzji i Kazachstanie 50% nowych samochodów Toyoty miało zelektryfikowany napęd.
Wyniki sprzedaży Toyota Motor Europe w pierwszej połowie 2023 roku