SERIA CZERPIĄCA Z TRADYCJI
Obdarzona nazwą, która w języku hiszpańskim oznacza istotę „niebiańską” czy też „rajską”, Toyota Celica pojawiła się na rynku w 1970 roku i od początku jej przeznaczeniem było zostać gwiazdą. Celica została zaprojektowana, aby kierowca mógł poczuć prawdziwą wolność, korzystając z praktycznych rozwiązań wewnątrz auta i ciesząc się jego sportowym charakterem w przystępnej cenie.
Niebiańska Celica
Choć priorytetem przy tworzeniu modelu była wygoda i łatwość prowadzenia, Celica musiała też sprawdzać się podczas jazdy w zakrętach, aby zyskać uznanie prawdziwych fanów motoryzacji. Na szczęście jej wersje z niezależnym zawieszeniem przednim i 4-drążkowym tylnym, które doskonale się sprawdzało podczas pokonywania ciasnych zakrętów i krętych dróg, nie rozczarowały kierowców.
W 1985 roku światło dzienne ujrzała Celica czwartej generacji, która stała się symbolem znaczących zmian. To właśnie w tym modelu zastosowano nowy układ napędu na przednie koła, który zastąpił wykorzystywany wcześniej napęd na tylną oś. Szczególnie ważna była premiera modelu GT-Four z 1986 roku. Samochód ten wyposażono w stały napęd na cztery koła i dynamiczny silnik 185 KM z rozrządem DOHC, czyli najpotężniejszy 2-litrowy silnik na rynku japońskim. To między innymi dzięki niemu Toyota zdecydowała się stanąć do wyścigu World Rally Championship (WRC).