SERIA CZERPIĄCA Z TRADYCJI
Na pierwszy rzut oka mogło się zdawać, że w firmie takiej jak Toyota, która mocno koncentruje się na tworzeniu aut sportowych, zabraknie miejsca dla Toyoty Corolli, czyli najbardziej znanego samochodu rodzinnego marki, a przy tym najlepiej sprzedającego się modelu na świecie. Prawda była jednak inna — przez lata pod nazwą Corolla powstawały ulubione auta sportowe Toyoty.
Inne oblicze Corolli
Powstała w połowie lat 80. Toyota Corolla (AE86) Levin z pewnością była najbardziej kultową wersją tego modelu. Dowodem na jej popularność na całym świecie jest fakt, że fani do dziś czule mówią o niej „AE86” lub „Hachi-Roku”. Słowo to w języku japońskim oznacza liczbę osiemdziesiąt sześć, czyli kod podwozia stosowany przez Toyotę.
Gdy model ten debiutował na rynku, w pozostałych samochodach z linii Corolla, podobnie jak w większości samochodów osobowych, wprowadzano napęd na przednią oś. Ukochana przez motoryzacyjnych purystów konfiguracja z silnikiem z przodu i napędem na tylne koła była zarezerwowana dla sportowych coupé, takich jak np. Levin.