SERIA CZERPIĄCA Z TRADYCJI
Historia Toyoty MR2 z 1984 roku tak naprawdę sięga projektu z roku 1976, którego celem było stworzenie samochodu przyjemnego w prowadzeniu, ale zarazem charakteryzującego się wydajnością pod względem zużycia paliwa — trochę jak w przypadku wcześniejszej Toyoty Sports 800. Z biegiem lat pierwotny projekt wyewoluował w sportowy samochód. W efekcie narodziło się niewielkie, 2-osobowe auto z silnikiem zamontowanym centralnie, które dołączyło do swojego większego rodzeństwa, Celici i Supry.
Kompaktowe źródło radości z jazdy dla nowego pokolenia
Dzięki kompaktowemu i praktycznemu nadwoziu, świetnemu prowadzeniu oraz silnikowi doskonale reagującemu na potrzeby kierowcy, nie mówiąc już o uczuciu jedności z żywiołami, jakie zapewniał opcjonalny otwierany dach typu T-bar — jazda MR2 była synonimem dobrej zabawy. Silnik był położony centralnie, czyniąc MR2 pierwszym japońskim produkowanym seryjnie samochodem z takim układem. Prasa prześcigała się w pochwałach nowego modelu, a malutka Toyota uzyskała prestiżowy tytuł Japońskiego Samochodu Roku za rok 1984/85.